052-390-0074

shosh129@walla.com‏

ויטמין D - כמה הוא חשוב לבריאותנו

ויטמין D קשור למחלת האוסטיאופורוזיס אבל לא רק ... יש לו חשיבות מעבר לכך.

מה שקורה בישראל , לרוב המוחלט של האוכלוסיה יש חסר , אך עדיין לא מבינים את חשיבות נטילת ויטמין זה .
ויטמין D חסר לרוב האוכלוסיה כי אנשים אינם נחשפים היום לשמש .
אפילו גולשי ים ששהו שעות רבות בשמש בכל יום באימונים סבלו מחוסר , בגלל שלא היו חשופים בגוף , הם לבשו חליפות ....
יש להחשף לשמש לפחות 10 דקות ביום, מה שפחות לבושים בבגדים , ללא שמן שיזוף אשר מונע את חדירת קרני השמש לעור .
ויטמין D נמצא בכל תא בגופנו לכן אם יש חסר כל תא עלול להיפגע וכל מערכת בגוף אף היא עלולה להיפגע !

חוסר ויטמין D יגרום :

אוסטיאופורוזיס – ויטמין D עוזר בתהליך בניית עצם ושימורה . מכניס סידן לעצם .
דיכאון – ויטמין D יש לו קשר לייצור נוירוטרנסמיטורים , לכן חסר עלול לגרום לכך.
העלאת סיכון למחלות לב וכלי דם ( מספר אירועי לב בחורףפ גדול פי 2 !)
סיכון לאלצהיימר , אפילפסיה , סרטן , יתר לחץ דם ,
עידוד מחלות אוטואימוניות
העלאת סיכון לסוכרת טייפ 2
סיכון לטרשת נפוצה ( נדירה במקומות שטופי שמש )
לופוס , RA (ראומטואיד ארטריטיס ) , פיברומיאלגיה קשורות לחוסר ויטמין D

מינון – אם יש חסר יש לקחת 5000-4000- יחידות ביום . כל טיפה מכילה 400 יחידות .